Меньше чем 300
строк кода содержит программа на Python,
демонстрирующая многопоточную реализацию
игры Nibbles.
К программе
прилагается статья, подробно рассказывающая
что, зачем и как — про многопоточность
в Python.
Okay, let’s write
a Python program that demonstrates how to use threads and locks. This
program is based off of my “Snake” clone in Chapter 6 of my
Making Games with Python & Pygame book. Except instead of a worm
running around eating apples, we’ll just have the worm running
around the screen. And instead of just one worm, we will have
multiple worms. Each worm will be controlled by a separate thread.
The shared variable will have the data structure that represents
which places on the screen (called “cells” in this program) are
occupied by a worm. A worm cannot move forward to occupy a cell if
another worm is already there. We will use locks to ensure that the
worms don’t occupy the same cell as another worm.
Всем, кто
интересуется параллельностью и
многопоточностью в Python — читать
немедленно.
И не забывайте
про GIL,
зарубающий полезность многопоточных
Python программ на многоядерных процессорах.
original post http://vasnake.blogspot.com/2013/11/multithreaded-python-tutorial.html
Комментариев нет:
Отправить комментарий